مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

آتش‌سوزی صبح امروز چهارشنبه در بازار فرش‌فروشان میدان تاریخی امام(ره) اصفهان هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشت.

بازار اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این آتش‌سوزی ساعت ۹ و ۳۴ دقیقه امروز به اتاق فرمان ۱۲۵ اعلام و در پی واحدهای آتش نشان به محل اعزام شد.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: حریق در قسمت بالای یک سقاخانه در بازار فرش‌فروشان میدان امام (ره) رخ داد که با سرعت عمل نیروهای عملیاتی خاموش و از سرایت آتش به مغازه‌های مجاور و بازار جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

در سال‌های گذشته نیز چند فقره آتش سوزی در مغازه‌های بازار بزرگ اصفهان رخ داد و تاکنون جلسه‌های بسیاری بین نهادهای مختلف برای تامین ایمنی این مجموعه برگزار و به تشکیل کارگروه ویژه ایمن‌سازی بازار تاریخی اصفهان با هدف هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی مختلف برای ایمنی این مجموعه تاریخی و صنفی بزرگ منجر شده است.

بازار اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای خاورمیانه است؛ این بازار با قدمتی افزون بر چهار قرن در کنار مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و عمارت عالی قاپو در مجموعه میدان امام (نقش جهان) قرار دارد.

این بازار بزرگ دارای مغازه‌ها و دکان‌هایی مربوط به دوران حکومت صفویه است که در زمان گذشته به‌خصوص در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویه امکان رقابتی سالم را برای هنرمندان، صنعتگران و صاحبان مشاغل مختلف فراهم کرد و باعث پیشرفت و شکوفایی مردم و شهر شد و این نقش و کارکرد همچنان ادامه دارد.

بر اساس برخی از آمار منتشر شده حدود ۲۷ هزار واحد صنفی در این بازار فعال است.

کد خبر 621383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha